איך המוזיאונים הגדולים בלונדון עושים את זה?
הרצאה מרתקת של קלייר מדג'י (claire madge) מלונדון, מומחית מספר 1 להנגשת מוזיאונים ואתרי תיירות למבקרים עם לקויות תקשורת ואוטיזם.
כשביתה של קלייר אובחנה לראשונה עם אוטיזם, חיפשה קלייר תעסוקה חדשה. היא החלה להתנדב במוזיאונים ולאט לאט הבינה את הצורך ביצירת מענה מותאם ונגיש למבקרים עם מאפיינים הדומים לאלה של ביתה. קלייר החלה לייעץ במוזיאונים הגדולים בלונדון:
The Natural History Museum, The british Museum, London museum ועוד…
בכך הפכה את השיח על הנגשה למבקרים עם לקויות תקשורת, לדבר ברור מאליו.
בשיחתנו קלייר תספר את סיפורה המיוחד ותתן לנו מגוון עצות ודוגמאות מניסיונה העשיר ומהפרוייקטים הרבים שיזמה וקידמה בלונדון.
הרצאה שנותנת טיפים נהדרים להנגשה פשוטה וזולה.
מרצה: קלייר מדג'י, יועצת למוזיאונים בלונדון
הפעם זכיתי לארח את קלייר מלונדון לשיחה מרתקת על הנגשת מוזיאונים למבקרים עם לקויות תקשורת (קשת האוטיזם). היתה שיחה מרתקת ומאוד מרגשת בעבורי. בעיקר כי קלייר מגשימה את החלום שלי… רק בלונדון… הלוואי ונצליח להגשים אותו גם בארץ.
אז על מה דיברנו בעצם?
קלייר סיפרה את סיפור חייה- על הילדה הבכורה שאובחנה עם אוטיזם ועל כל חייה שהשתנו כתוצאה מכך. היא סיפרה שעזבה את עבודתה כתוצאה מכך והחלה להתנדב במוזיאונים ולאט לאט, החלה לחפש דרכים להפוך את המוזיאונים השונים למקום, שלביתה יהיה נעים לבקר בו.
היא סיפרה על פרוייקטים ייחודים במוזיאונים הגדולים בלונדון ועל עשייה נפלאה שמתרחשת שם בתחום זה:
– אירועים למשפחות מיוחדות, בשעות הבוקר המוקדמות, עוד לפני שהמוזיאון נפתח לקהל הרחב. לפני האירועים הללו נעשית הכנה מעמיקה לכל הצוות, יוצרים חללי רגיעה מיוחדים (חדרים לבנים) ומכבים את כל המכשירים הרועשים והמרצדים (כולל מכונת הקפה והמכשיר לייבוש כפות הידיים בשירותים!!!). כך מתאפשר למבקרים אלה לבקר במוזיאון בשקט, בלי הצפיפות הרגילה וללא החשש מכך שתהיינה התפרצויות או התנהגויות שלא תתקבלנה כראוי.
– יצירת פאנל של אנשים עם מוגבלויות המייעצים בתיכנון תצוגות ובפיתוח ההדרכה הנגישה.
– התנדבות של אנשים עם מוגבלויות כעובדים בארכיונים וכאנשי הסברה במוזיאון.
– ימי הכשרה לצוותים בנושא קליטה והדרכה של מבקרים עם לקויות תקשורת
– יצירת VISUAL STORY לכל אחד מהמוזיאונים- סיפור הכנה מלווה בתמונות, הנמצא באתר האינטרנט של המוזיאון ומאפשר למבקרים להבין היטב מה צפוי במוזיאון, מה מותר ומה אסור, מה יראו, מי אנשי הצוות וכו'…(יכול להיות מצולם בוידאו או כמסמך המלווה בתמונות).
– מפת התמצאות תלת מימדית בצבעים שונים, בכניסה למוזיאון, וגם מפה שמתארת עם אייקונים מה קורה בכל גלריה- האם היא עמוסה באנשים, האם יש בה שקט/ מוצגים מרעישים…
– ערכות חושיות למבקרים הממחישות טוב יותר את המוצג
– מסלול מותאם ומונגש- בניית מסלול המתאים למבקרים עם לקות מסויימת והצגתו על מפה, כך שהאדם יוכל לעבור בין המוצגים הרלוונטים עבורו.
ועוד ועוד רעיונות ומחשבות שעלו בהרצאה…
אני מזמינה אתכם בחום להקשיב להרצאה, לקבל השראה ולראות איך בקלות וללא עלויות גבוהות, אפשר לייצר נגישות איכותית ומקצועית, למבקרים עם לקויות תקשורת.