הנגשת אתרי תיירות

מוזיאונים, אתרי מורשת ומרכזי מבקרים

היום כבר ידוע כי אתר נגיש לאנשים עם מוגבלויות מאפשר למבקרים רבים יותר, להגיע ולבקר בו.
למה בעצם?

  • כי 18% מהאוכלוסייה מוגדרים כאנשים עם מוגבלויות. וכי רבים מהם צורכים פנאי בדיוק כמותכם ונהנים מביקור באתרי תרבות, מורשת וטבע. הנגשת המוזיאון למעשה מגדילה את קהל המבקרים הפוטנציאליים ואת ההכנסות של האתר.

  • כי בעולם בו תמיד קיימת תחרות על מבקריםיש לכם אפשרות לבלוט כמכילים יותר, מותאמים יותר וכנותני שירות טובים יותר. מה שגם יגרום להם להמליץ על האתר שלכם.

  • כי זה החוק! ועל פי דרישות החוק כל אתר תיירות צריך להיות נגיש. וכשהוא נגיששמו הולך לפניו ומופץ מפה לאוזן.

  • כי בסיום התהליך: האתר שלכם ייתן שירות וחוויה טובים יותר לכלל המבקרים, ולא רק לכאלה עם מוגבלויות.

מרכז נגיש להכיר הינו המוביל בארץ בהנגשה של אתרי תיירות
ובמתן מענה לכלל הלקויות.

במהלך 27 שנות עבודתנו, צברנו ניסיון רב בהנגשת מידע ושירות, ובשנים האחרונות התמקצענו מאוד בעבודה עם אתרי תיירות. זכינו לעבוד עם אתרים מובילים בארץ בתחום התיירות, מוזיאון הרצל, מוזיאון ארצות המקרא, גבעת התחמושת, חצר כנרת, הגנים הבאהים ועוד רבים וטובים.

אנשי הצוות במרכז נגיש להכיר, כולם בעלי ניסיון רב שנים בנגישות שירות ונגישות מתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה) או בעלי ניסיון רב בהנגשת תוכנית ופדגוגית.

תהליך ההנגשה המלא כולל מספר שלבים:

  • סקר נגישות ע"י מורשה נגישות מורשהבמהלכו נכיר את כל שלבי קליטת המבקרים באתרכם, נערוך סיור מעמיק באתר ונכיר את תכני האתר וההדרכה בו

  • ליווי בביצוע הלקויים שנמצאו בסקראם זו הפעם הראשונה שאתם מבצעים סקר נגישות, כנראה שימצאו ליקויים. אנו נעשה כל מאמץ כדי למצוא פתרונות יצירתיים, זולים ומהירים ונפנה אתכם לספקים מקצועיים בתחום.

  • יצירת הנחיות ברורות לצוות העובדים באתר בכל הקשור לקליטת מבקרים עם מוגבלויותבסיום התהליך, חשוב שהדברים יהיו כתובים, לעובדים שיגיעו בהמשך. כך בעת קליטת עובד חדש, תוכלו לתת לו את ההנחיות הרלוונטיות לתפקידו בכל הקשור לנגישות.

  • הכשרות מקצועיות לצוות העובדים ולצוות המדריכיםהשתלמויות מעמיקות בנות יום עד מספר ימים (לפי הצורך), בהן נכיר את קשת הלקויות, את האפיונים השונים ואת דרכי העבודה מול כלל אוכלוסייה. ההשתלמויות משלבות הדרכה ומישוב של אנשים עם מוגבלות וקבלת טיפים מאנשים שחיים את זה ביום יום.

  • פיתוח מערכי הדרכה מונגשיםיחד נלמד את מערכי ההדרכה שלכם, ננסח איתכם את המסרים החשובים ונחשוב יחד איך ניתן להתאים את אלה לכל לקות ולקות. בסופו של התהליךתגלו שמערכי ההדרכה שלכם עברו שדרוג וכי סל שלם של רעיונות ואפשרויות נוסף למחלקת ההדרכה שלכם.

  • פיתוח תצוגות נגישותננסה לחשוב יחד איך להתאים תערוכה קיימת למבקרים עם מוגבלויות, איך הופכים אותה לחושית ומובנת יותר ואיך מתאימים את התצוגה לדרישות החוק. במקרים של תצוגה בתכנוןנוכל מלכתחילה לחשוב, ביחד אתכם, איך לעצב תערוכה שתיתן מענה לכולם ותעמוד בדרישות הנחוצות.

  • פיתוח ערכות חושיות, עזרי הדרכה, מודלים ורפליקותעזרי הדרכה מונגשים הם כלים משמעותיים למדריך ופעמים רבות מהווים פתרון פרקטי וזול יחסית, לתצוגה קיימת שאינה נגישה.

  • פישוט לשוני לטקסטיםנעבור יחד על השילוט, על דפדפות המידע, על הטקסט באתר האינטרנט ועל מערכות המדיה באתרכם. כתיבה של אלה בשפה פשוטהאיננה דבר פשוט כלל. יחד איתכם נחפש את הדרך להגיד את הדברים בצורה ברורה ומותאמת לכל אדם.

  • תיאור קולי למוצגים ולסרטיםכשאדם עם לקות ראייה מבקר באתר תיירות, הוא זקוק "לעיניים"- למישהו שיתאר לו את המתרחש מסביב. יחד נחשוב איזה מידע הכרחי לתיאור ואיזה לא ונבנה עבורכם תיאור קולי מדויק, אשר יאפשר גם לאדם עם לקות ראייה להרגיש שהוא ראה את אתרכם.

חשוב שתדעובתהליך ההנגשה אנו משלבים אנשים עם מוגבלויות, כחלק מהצוות, המייעצים מנקודת ראותם, לגבי אופני ההנגשה הרלוונטיים.

פישוט לשוני
השתלמות במוזיאון
תלת מימד

באפשרותינו להציע לכם:

תהליך הנגשה מלא

השתלמויות וסדנאות נגישות לפורומים שונים באתר

ייעוץ שעתי

פיתוח של כל אחד מהמרכיבים שצוינו מעלה

בין לקוחותינו

לקוחות מספרים עלינו